• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Onea+datastrul=avbruten amorteringsplan

Jolanta

Kunnig medlem
Poäng: 112
Blev medlem
29 Mars 2014
Meddelanden
109
Mottagna reaktioner
25
Poäng
112
Ringde Onea idag för att be om uppskov, fick inget :(.
Men en varning till er andra som har avbetalningsplaner där, jag fick reda på att min avbetalningsplan var avbruten för att de hade datakrångel, de kunde inte lägga upp den igen.
Den jag pratade med försökte lägga upp en ny avbetalningsplan, resultatet blev att mitt lån ökade, det kom med nya avgifter mm. Hon skulle ta det med sin chef och återkomma till mig.
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Kryss

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 467
Blev medlem
18 April 2013
Meddelanden
1 176
Mottagna reaktioner
298
Poäng
467
Ingen hjälp för dig, men ändå:

4Finance är ett genomvidrigt företag som aldrig borde få bedriva den verksamheten som man gör. Verksamheten har skadat och skadar så oerhört många människor. Ständigt bristande kreditbedömning, stora utlånade summor, enorma "förlängningsavgifter" på tusentals kronor som inte ens minskar skulden, eget inkasso osv osv som gör att man har all makt att pressa "kunderna" på massiva summor i "förlängningsavgifter" och kan sitta på skulder i egna syften för att pumpa folk på så mycket pengar som möjligt.

4Finance är ett verkligt vidrigt och genomruttet företag! Hoppas ägarna går i personlig konkurs allihopa! Även om risken för det tyvärr är väldigt låg med deras ocker och utsugnings-metoder! Tvi och fy fan! Att dom inte skäms!
 

ca5tio

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 907
Blev medlem
28 Oktober 2012
Meddelanden
3 961
Mottagna reaktioner
977
Poäng
907
Jag är väl en av de få som efter 1 års förlängning och flera samtal till dem under den tiden jag förlängde då jag bad om uppskov eller bad om avbetalningsplan med hänvisning till deras villkor som till sist blev via mejl erbjuden avbetalningsplan hos både Vivus och Onea. Till Onea betalade jag förlängningsavgifter på ca 11880 kronor och till Vivus på cirka 14376 kronor alltså 26 256 kronor på 1 år då skulden inte sjönk 1 krona, fruktansvärt när man tänker på det men jag hade inte möjlighet att lösa hela kapitalskulden så därför förlängde jag. Jag kommer så väl ihåg alla för mig förnedrande samtal jag hade med dem under det år jag förlängde där jag blev bemött som en sämre människa bara för att man var skuldsatt. Jag kommer för alltid ha det största förakt jag kan uppbringa för detta företag och har livstidsspärrat mig hos båda.
 

tigerkatten007

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 967
Blev medlem
15 Maj 2015
Meddelanden
1 942
Mottagna reaktioner
1 371
Poäng
967
Jag har haft hemska turer med de där de till och med ljugit och nekat saker de skrivit i ett mail. De är så vidriga. Jag mådde efter senaste kontakten så dåligt att jag funderade över mitt värde som människa. De sänker folk till träsket till vilket pris som helst. Jag orkade inte ta ärendet till tingsrätten men borde gjort det. För det de gjorde var så fel. Men har ingen ork. Min ekonomiska situation tar all ork och det vet de.
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp